Online Experience

Online Experience
Make Money with A Single Click

Saturday, February 02, 2013

kredit kad baik buruknya

Siapa je x suka credit card? Orang kaya pon pakai, yg sederhana lagilah suka credit card dan yg xberduit sangat. Maklumlah, gaji habis, boleh swipe, apa2 pon swipe.

Tahukah anda yg ramai menderita kerana kredit kad? Contohnya saya. Huhu ini membuka pekung didada. Dulu saya pakai dan determine hanya utk.kecemasan. Mase tu, telefon saya rosak, telefon husband jatuh, hati da merayu2 minta beli baru sbb dedua telefon dah x boleh pakai. Nak repair memang xboleh dah.  Gaji time tu rm2000 je so x cukup nak beli immediate dgn hutang bagai, lalu beli hp dgn cc. Then lepas je da tu, tunggu hujung bulan, tetiba tau yg boleh byr minimum, tros saya bayar minimum, tahukah anda jika bayar minimum anda akan suffer macam saya? Sbb kita hanyar byr for example 1468 = 70 je sebulan lebih kurang minimum dia? So org yg xde duit mmg akan byr byk tu je, tapi tunggu bulan2 seterusnya, meninggal nak byr balik.

Ingatlah, sebab credit card juga ramai golongan ditakdirkan bankrupt. Ramai juga ditakdirkan hidup dlm hutang. What do you do differently?

1) get yourself out of it. Dont ever subscribe any credit card. - jauhkan diri anda dr kredit kad. Jangan sesekali pohon apa2 kad kecuali debit card.

2) dont pay the minimum, pay all. If u go broke, try to safe ur money. Bring lunch to work, eat only cheap stuff, keep ur card at home. Dont use it. - jangan bayar minimum, byr semuanya. Kalau xde duit nak tunggu sampai hujung bulan, makan yg murah, simpan card kt rumah atau dlm.kereta, bw bekal ke tempat kerja. Jangan sesekali kata 'xpa, dapat gaji bayaq' takkan terjadi punya.

3) teringin rasa nak kena blacklist dgn CCRIS ? buatlah xbayar. Anda takkan dpt beli rumah, keta, dpt personal.loan dsb.

Ihsan dari saya
Shazawati mohammad
Dari TV - ShaZam huhuhu

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments: