Online Experience

Online Experience
Make Money with A Single Click

Sunday, July 22, 2012

Mak Mertua - Kejam atau Baik?

Salam.
Sejak cerita Ibu Mertuaku, ramai juga yg takot nak berkahwin atau rela berkahwin dgn anak yatim. Tapi mereka nak ke dgn awak? Haha ade ibu mertua yg baik, ade yg kejam dan ade yg talam dua muka. Ramai kawan2 saya kdg2 takot nak rapat dengan mertua, ade tu siap duduk jauh gile dari mereka supaya jumpa skali skala, sakit hati pon skali skala.
Ramai kata mak lelaki yg kejam, heh? Ade juga yg perempuan lagi2 kalau lelaki tu xkaya sangat or berpangkat rendah dari bini. 
Mak mertua kejam mcm mana? Mak mertua baik mcm mana? Yg talam mcm mana pulok? Lets list it down.
1) Buat apa pon xkene. Sbb bukan menantu pilihan. Slalu panggil yg disukai datang rumah untuk bagi dia cemburu. Selalunya belah lelaki, maklumlah laki bole kawin 4. Lepas da kasi kawin, abaikan bini pertama tu. Ade saja alasan mertua nak bg suami xbalik rumah yg first.
2) Menantu pemalas nak mampos. Mak mertua xnak cakap. Depan menantu layan baik je., belakang, homai.
3) mak mertua layan lebih mcm anak sendiri. Dpt bilik sendiri, slalu masak makanan kegemaran menantu sampai biras, ipar duai cemburu tahap nak bunuh pon hado.
So dimana level mak mertua anda.? Saya? Hahahah saya taknak cakap. Takde la no 1 tu. No 2 & 3 adelah. Hahah
Lepas ni sy kasi tips menjadi menantu yg baik dan apa menantu evil or menantu sial.
Published with Blogger-droid v2.0.6

2 comments:

Lizz said...

siapa dapat mak aku as mak mertua, untung. hahahaha!! mak aku xmarah menantu, dia marah anak walaupun terang2 menantu menantu yg salah.

Ahzam & Wawa said...

Untunglah! mak aku pon sama. sbb menantu sume lelaki tapi mak aku utamakan agama lah. kalau benda lain die x bebel, pasal agama dia akan membebel to the max!