Online Experience

Online Experience
Make Money with A Single Click

Monday, March 18, 2013

Nukilan Kasih Ke2

Bila suami/isteri minta kita utk berhias utk pergi kerja, keluar dengan dia, ikutlah permintaannya. Jangan malas. Mungkin dia nak bangga dgn pasangan dia pandai bergaya, cantik/handsome, dan tahu jaga diri utk pasangan. Ramai pasangan yang dah kawin kadang2 malas jaga diri sendiri. Katanya 'aku da kawin,xyah jaga2 badan lagi dah'. Bila suami/isteri cari lain, barulah menggelabah nak menukar segalanya. Melalak2 menyesal xjaga dr awal.

Penampilan itu memanglah hanya berhias utk suami bagi sang Isteri. Tapi sekiranya suami minta walau bukan depan dia, dia mahu orang memuji isterinya dan juga dia.'Pandai si mamat tu jaga bini dia. Kemas je dia pakai, pandai mekap, cantik. Bini kita? Macam xpenah mandi, busuk, baju selekeh.' kita pon selesa tengok pasangan kita comel je, lawa, handsome dan mcm2. Bila sorg selekeh, sorg handsome, xke nampak pelik? 'bini punya selekeh, husband handsome nak mampos. Xreti jaga diri langsung. Baik kapel dgn aku, barulah sama padan' kadang2 bila perempuan lepak ramai2 dan tengok mcm ni, inilah yang mungkin dorg cakap. Sama juga dgn kaum laki.

Saya pon pernah disound kawan2 apsal pakai macam teenagers. Pakailah mcm makcik2 sket. Barulah nampak dah kawin. Suami saya tak suka, nampak selekeh. Die nak saya nampak matang dan bergaya. Kalau gaya teenagers kena dengan saya, dia xkisah. So jangan dengar cakap orang sangat. Dengar cakap suami/isteri.

Ego tu letak tepi. Xyah nak berlagak.

Yg Baik datangnya dr Allah, yang buruknya mestilah Ostajah punya.

No comments: