Online Experience

Online Experience
Make Money with A Single Click

Thursday, May 31, 2012

Politikus dan Pengundi

Semalam kecohlah pasal DEBAT PTPTN yang dihadiri YB Khairy Jamaludin dan YB Rafizi,.kecoh juga penyokong2 UMNO and PKR.

Objective lari. Topic pasal harus mansuh ke tidak? tetiba cerita pasal politik dan perli memerli.
Khairy pon salah, adeke hentam PKR? tak patut pon. PKR pon satu, ade ke hentam kerajaan balik. but both have good points, but their points mcm tak relevan dgn topic. patut topic buat topic bebas je. habis cerita.

Disebabkan mereka juga, aku gado dgn in law aku. Aku type kat FB waktu ulangan Debate ni jam 1.47am. "nak sokong pembangkang ke, kerajaan ke, kalau tak register as a voter, jangan banyak cakap ah. aku hempok karang, sesia je. jangan salahkan kerajaan guna undi palsu la apa la, bila suruh mengundi, malas. bila kerajaan tries to do everything they can, mengumpat. 1 vote can change". disebabkan perkataan aku HEMPOK karang, they said I am pro government, memang suka ckp mcm tu.

Pro pembangkang memang suka tuduh sesuka hati. sama je pembangkang dgn kerajaan, suka tuduh sesuka hati. Its not my family yg i nak hempok, whoever yang tak register, jangan banyak cakap. u have your right to vote, why not you vote instead kutuk kerajaan/oppositions for not doing their job. pong pang pong pang tak jalan juga. As a rakyat, you need to vote. kat Indonesia tu, lagi teruk tau kes rasuah dorang.

Thats why they want Bersih 3.0 Disebabkan kebangangan sesetengah pihak yang datang tanpa hala tuju, menjadikan ianya nama buruk. Bersih is supposely utk bersihkan segala kekotoran dalam PiliharanRaya. aku x join Bersih pon aku tau tujuan. tapi yang dtg, nak tolong BERSIHKAN polis apasal? korang pon satu, kalau nak jadi riot sangat, g duduk indonesia tu,belasah orang sana instead of nak huru harakan Malaysia. Dorg kata "kami x vote, mcm mana bole nama kami tersenarai. kami tak penah pergi pon vote!" ataupon "ayah da meninggal 3tahun lalu, tetiba nama dia tersenarai sbg voters". Ade kau update kat SPR yang ayah kau da meninggal? pikir rasionallah. memang sijil mati tu ade, kita ni masih negara ketiga, tak maju lagi. everything kena update sendiri. yes, memang salah dorg pangkahkan tapi that can help us to stop that okay? Maybe da ade system tu nak update, tapi taulah Malaysia masih belom maju. Mereka pon maybe tak terfikir pasal tu.

Anyway, disini saya nak tegaskan, saya bukan pro government atau oppositions. Dedua masih dalam perantauan saya, saya masih ditakuk lama sbb Tun Mahathir, Tun Hussein Onn, Tun Abdul Razak dan Tuku Abdul Rahman masih dihati. saya tak nampak perbezaan yg dibuat oleh yang selepas ini. sila convenience kan saya :) 

1 comment:

Ahmad said...

both sides ada flaw dia. tu yang susah tu. worst, masing2 tuduh the other party jahatlah, tak betul lah etc.. sampai gunakan agama, kafirkan orang sana-sini..

the world has become a scarier place to live in. :(