Online Experience

Online Experience
Make Money with A Single Click

Sunday, March 14, 2010

Whats new with 12.03.2010?

12.04.2004 adalah kelahiran CLK ku berwarna Kelabu Metalic. EX850 Manual berplat BHD5927. Walau agak kecewa dengan nombornya, kerana aku berharap 5928 tetapi padaku, janji kemana saja aku pergi dia bole bawa aku. Kereta yang membawa aku kemana sahaja. Dari Shah Alam ke Pahang, ke Penang, ke Perak, ke Seremban, ke Rembau, ke Cyberjaya, Semenyih dan kemana sahaja aku ingin pergi tidak kiralah bersama teman lelaki, kawan-kawan atau suami...Kereta itu telah accident banyak kali... walau begitu, aku tetap menyayanginya sebagai kereta kesayanganku. Kali pertama accident, bulan 10 2004, kemudian bulan 1, 2005. dan kemudian bulan 12 2006 dan bulan 12 2007. kemalangan yg terakhir, aku decide, biarlah die buruk, janji takde sape sanggup melanggarnya lagi... walau begitu, aku sayang CLK. 

Nama yang diberi "CLK" merupakan cinta hatiku... maklumlah, x mampu beli CLK yg betul2...

Tepat 5 tahun 11 bulan, kereta ku tiba-tiba hilang... bukan hilang akibat kecurian. Ayahku terlupa untuk membayar kereta selama 3 bulan.... keretaku disita dan diletakkan di gudang penyimpan. Aku sedih kerana paling lama aku berjauhan pon ketika dia dalam wad kecemasan selepas accident dan overhaul... maklumlah, dulu tau bawak je... bila da ade ipar2 lelaki, mereka mengajar aku menyayangi kereta...

Bukan aku tidak mahu membayar sendiri kereta ku, pernah ku offer ayahku untuk byr half2 kereta itu, tetapi die memarahi aku dan suamiku. Katanya "simpanlah duit utk benda lain. Lgipun kereta tu nama Abah, bukan nama korang... let me pay. at least we wont argue about money". Aku bersyukur mendapat ayah yang memahami situasi kami yang bersusah payah nak hidup. Memang nampak mcm kami ini walau dah kawin, bergantung kepada ibu bapa, at least kami x hina orang dan x menyusahkan orang lain pon atau membahayakan diri kami dengan meminjam wang dari AhLong.

Selama 3 hari aku tiada kereta, hidup kami berdua gundah gelana. nak pergi tengok wayang pakai kereta ibu mertua. bangun awal pagi utk menghantar dia ke tempat kerja. harus ke mana2 dengan mereka. kemudian 14/03 aku decide, duduk saja rumah tetapi harus menghantar suamiku ke tpt kerja di shah alam.

Aku bersyukur dengan kejadian yg berlaku, walau aku marah2 dan maki2... aku telah meminta maaf dengan ayahku kerana memarahi beliau atas kelalaiannya. Bukan aku sengaja, aku memang tak bole panic... bila tiba-tiba kereta aku hilang, dah la bukan kereta sendiri, kereta ayahku, lagi buat aku takot. aku berjanji, selepas dapat kereta ini semula, aku akan repair segala kemek2... dan akan pasang alarm yg bila orang pegang, tetiba dia berbunyi.... supaya aku alert dgn kejadian... at least, kalo orang nak tarik pon, aku sedar, 

14.03 hari jadi ayahku. Die selsema... aku kesian dengan dia, tapi kereta ku tetap harus ku ambil. tanpanya, aku patah kaki, hilang tujuan dan hilang arah. esok, hari isnin hari penentu, tapi aku tetap akan saman bank kerana tidak memberi kami apa2 notis penarikan dan menghubungi kami melalui telefon atau email. dan menyebabkan kami kena bayar kereta towing yang puki babi mahalnya.... puki babi pon murah lagi kalau masak.... oleh itu, tunggu ajelah surat samanku... 

No comments: